Leusden,
16
oktober
2015
|
11:01
Europe/Amsterdam

SEAT-verkopen plussen met bijna 5% tot en met september

De wereldwijde verkoop van SEAT is in de eerste negen maanden van 2015 met 4,9 procent gestegen. Het merk verkocht tussen januari en september 308.400 auto’s, 14.400 eenheden meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De stijging bedraagt zelfs 29,5 procent vergeleken met 2012. Daarmee zet de positieve verkooptrend voor SEAT onverminderd door.

De Leon voert het verkoopsucces aan. De verkoop van de hatchback steeg met 5,8 procent en de stationwagon noteerde een verkooptoename van maar liefst 34,6 procent. Ook de Ibiza en Alhambra doen het uitstekend; die laatste is met een stijging van 13,7 procent tot 19.400 exemplaren uitgegroeid tot de nummer drie in zijn segment. Om het succes compleet te maken, laten de Toledo en Mii eveneens een stijgende verkoop zien. SEAT-ceo Jürgen Stackmann is uiteraard blij met de cijfers: “Sinds 2013 groeien we gestaag, met dank aan de prima ontwikkeling van onze modellen en een alsmaar breder gamma. En daar komt volgend jaar nog onze eerste SUV bij.”