Leusden,
09
november
2016
|
13:48
Europe/Amsterdam

SEAT legt laatste hand aan nieuw muzieklogo

In Los Angeles heeft de derde en laatste fase plaatsgevonden van Musicathon, de internationale competitie om het nieuwe muzieklogo van SEAT te ontwerpen. Winnaars Ariadna Castellano uit Spanje, Christian Wiercimok uit Duitsland en Tomm Zeskel uit Italië werkten intensief samen met experts uit de muziekindustrie om bij hun creaties de puntjes op de i te zetten.

Ze werkten hun ideeën verder uit bij United Recording, één van de meest prestigieuze muziekstudio's van de stad. Ook kregen ze advies van Ryan Hewitt, Grammy-winnaar en vermaard musicalproducer. Het resultaat van de co-creatie tussen jong talent en het SEAT Sound Team zal nu diverse tests ondergaan en intern worden beoordeeld, tot er uiteindelijk een nieuw muzieklogo van SEAT uit rolt.

Jong van geest
“We zijn enthousiast over de creatieve uitkomst, maar meer nog over het proces dat ertoe geleid heeft”, vertelt SEAT’s marketing director Susanne Franz. “De Musicathon bewijst dat SEAT een benaderbaar merk is dat jong van geest is.” De Musicathon is voor SEAT de tweede keer dat het merk vertrouwt op co-creatie, na vorig jaar al de Archithon, waarbij architectuurstudenten de opdracht kregen het digitale museum van SEAT te ontwerpen.