Leusden,
29
september
2016
|
10:25
Europe/Amsterdam

SEAT kondigt Arona SUV, nieuwe Leon en nieuwe Ibiza aan

  • Aftrap van een groot modeloffensief in 2017
  • Ateca X-Perience primeur op innovatieve 4D-stand

Op de autotentoonstelling van Parijs onthult SEAT de details van zijn grootste productoffensief ooit. In 2017 komt er een update van de Leon, wordt de vijfde generatie Ibiza geïntroduceerd en lanceert SEAT de Arona. Deze SUV crossover ontleent zijn naam aan een stad op Tenerife. De SEAT Arona wordt ontwikkeld en geproduceerd in de Martorell-fabriek in Barcelona.

Luca de Meo, President van SEAT: “De nieuwe Leon, Ibiza en Arona versterken samen met de Ateca het imago én de financiële positie van het merk. 2017 wordt een heel speciaal SEAT-jaar.”

Een belangrijke SEAT-primeur in Parijs is de Ateca X-Perience, een avontuurlijke offroad-versie van SEAT’s eerste SUV. De Ateca is met reeds 21.000 getekende orders zeer populair en daarmee nu al een belangrijke pijler binnen het gamma.

De volgende stap
De komende jaren krijgt de autobranche te maken met verschillende revoluties zoals elektrificatie, digitalisering, nieuwe mobiliteitsdiensten en verbonden auto’s. Om daar adequaat mee om te gaan, heeft SEAT het Easy Mobility Team opgericht, een multidisciplinair team dat SEAT door deze transformatie leidt. Daarbij ligt de focus op digitalisering en R&D, klantbeleving en business development. Nogmaals Luca de Meo: “Onze visie van toekomstige mobiliteit is dat de verbonden auto aan de basis staat van de klantbeleving. Wij positioneren de auto als een dienst die een digitale, connected ervaring biedt. Om SEAT de volgende stap te laten maken, moeten we onze klanten nog betere producten en diensten bieden. Daarbij moeten we deze revolutie gebruiken om een leidende rol op ons te nemen bij verschillende trends. Wij dromen ervan om van SEAT een merk te maken dat de makkelijkste mobiliteitservaring biedt in een snel veranderde omgeving.”

Om klanten een optimale ervaring te bieden, zowel bij aanschaf van de auto als van diensten, is de SEAT Live Store gelanceerd, een vooruitstrevend platform dat klanten de tot in detail een persoonlijke blik op alle details van de auto gunt.

De nieuwe producten en initiatieven van SEAT worden gesteund door solide financiële resultaten. SEAT is op weg naar duurzame winstgevendheid – naar verwachting wordt 2016 met winst afgesloten. De verkopen van het merk stijgen al vier jaar op rij. Tot en met augustus werden er in 2016 in totaal 277.100 SEATs afgeleverd.