Leusden,
09
februari
2016
|
17:01
Europe/Amsterdam

SEAT zet in op groei SUV-segment

  • Segment compacte SUV’s groeit tot 2020 naar verwachting met 25%, tot meer dan 1,5 miljoen auto’s in West-Europa
  • SEAT introduceert eerste compacte SUV in 2016, als derde pijler onder het merk

De compacte SUV is uitgegroeid tot een immens populaire auto, omdat hij een breed publiek zoveel te bieden heeft. Naar verwachting stijgt het aantal verkochte compacte SUV’s tot 2020 tot ruim 1,5 miljoen auto’s per jaar, alleen al in West-Europa. SEAT presenteert binnenkort zijn eigen visie op de compacte SUV.

Waarom houden zoveel mensen van SUV’s? Volgens experts schuilt de verklaring in de evolutie van onze behoeften. Auto’s zijn altijd al een afspiegeling van de maatschappij geweest en we leven nu in het tijdperk van de compacte SUV. Als geheel eigen antwoord op deze ontwikkeling debuteert SEAT in dit segment met een compleet nieuw model dat naast de Ibiza en Leon de derde pijler onder het Spaanse merk gaat vormen.

Essentiële SUV-eigenschappen
Volgens SEAT zijn SUV-klanten op zoek naar vier essentiële eigenschappen in een auto: een groot gevoel van veiligheid dankzij het robuuste karakter, een modern design, veelzijdigheid en natuurlijk ruimte. SEAT onderstreept dat deze eigenschappen vooral door mannen worden aangedragen, maar dat ook vrouwen ze koesteren. Dankzij de hoge rijpositie hebben vrouwen een groter gevoel van veiligheid waardoor ze in een SUV prettiger in met name druk stadsverkeer rijden.

De SUV is ‘here to stay’
Prognoses duiden erop dat het segment van de compacte SUV tot 2020 met 25 procent zal groeien, zodat er tegen die tijd in West-Europa maar liefst anderhalf miljoen SUV’s per jaar worden verkocht. Waarmee de compacte SUV ‘here to stay’ is.