Leusden,
01
juli
2016
|
12:07
Europe/Amsterdam

Coverstory: SEAT en Hearst introduceren Mii by COSMOPOLITAN

  • Onthulling Mii special edition op 15 september in Londen
  • Mii by COSMOPOLITAN wordt ook leverbaar in Nederland
  • Co-creatie van SEAT-designers en redacteuren en lezers Cosmopolitan

SEAT en Hearst Magazines International hebben de handen ineen geslagen voor de creatie van een limited edition van de SEAT Mii. Deze Mii by COSMOPOLITAN is een co-creatie van SEAT’s designers en de redacteuren en lezers van Cosmopolitan. De speciale Mii-versie wordt op 15 september gepresenteerd tijdens #FashFest, Cosmopolitan’s vijf dagen durende modefestival in Londen.

De samenwerking tussen SEAT en Cosmopolitan, wereldwijd het bestverkochte magazine voor jonge vrouwen, kreeg begin 2015 gestalte. Destijds benaderde Cosmopolitan – de autoriteit op het gebied van lifestyle voor jonge vrouwen – SEAT voor de ontwikkeling van een auto waartoe moderne vrouwen zich aangetrokken voelen. Gedurende 18 maanden leverden Cosmopolitan’s wereldwijde creatieve team, regionale redacteuren en lezers uit heel Europa input voor en feedback op het design van de Mii by COSMOPOLITAN. Die input diende tevens voor de ontwikkeling van de speciale accessoires die bij het nieuwe model horen.

Meest vrouwelijke model van SEAT
SEAT’s Marketing Director Susanne Franz benadrukt: “De Mii by COSMOPOLITAN wordt ontworpen als antwoord op de behoeften van vrouwen bij het dagelijks gebruik van een auto. Cosmopolitan heeft meegeholpen de rol van vrouwen in de samenleving te veranderen en de Mii by COSMOPOLITAN is bedoeld om een frisse nieuwe visie op auto’s te geven. De samenwerking met ’s werelds grootste magazine voor vrouwen biedt ons de mogelijkheid om ons meest vrouwelijke model te lanceren. De Mii by COSMOPOLITAN vormt een ode aan de moderne vrouw.”

Kim St. Clair Bodden, senior Vice-President en editorial director van Hearst Magazines International: “Cosmopolitan is het grootste, meest krachtige merk voor jonge vrouwen ter wereld. Wij bewegen en inspireren onze lezers om het plezierige, zorgeloze leven waarnaar ze op zoek zijn, te realiseren. Het heeft maximale voldoening gegeven om de nieuwe Mii te ontwerpen, inclusief alle toeters en bellen die erbij horen voor een echt eigen rijervaring. Ik kijk uit naar de onthulling van het model in september op Cosmopolitan’s #FashFest in London.”

De Mii by COSMOPOLITAN past volledig bij de waarden van beide merken. Hij gaat appelleren aan jonge vrouwen en vrouwen die jong van geest zijn, die geïnteresseerd zijn in fashion en beauty en weten wie ze zijn en wat ze willen. Deze limited edition, die ook in Nederland leverbaar wordt, is het vervolg op de SEAT Mii by MANGO die in 2014 werd gelanceerd.

Aanvullend biedt de overeenkomst tussen SEAT en Hearst nieuwe vormen van samenwerking om de auto onder de aandacht van potentiële kopers te brengen via uiteenlopende communicatiekanalen van Hearst Magazines. Cosmopolitan bereikt wereldwijd bijna 100 miljoen vrouwen en wordt in 82 landen gedistribueerd, in 32 talen.

"Cosmopolitan heeft meegeholpen de rol van vrouwen in de samenleving te veranderen en de Mii by COSMOPOLITAN is bedoeld om een frisse nieuwe visie op auto’s te geven."
Susanne Franz, Marketing Director van SEAT